۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

رییس اداره ی عالی مبارزه علیه فساد اداری در شمال: رییس خدمات بندری حیرتان را بازداشت کردیم، اما در دفتر کارش نشسته!



در همین حال اداره‌ی مبارزه علیه فساد اداری در شمال، در حالی که از کاهش فساد اداری در ولایات شمال کشور سخن می‌زند، اما می‌گوید که موسسات خارجی این اداره را در ردیابی مفسدان یاری نمی‌رسانند و چندین موسسه‌ی خارجی در این ادراه پرونده دارند که به اختلاس و فساد اداری متهم اند.
شمس الله جاوید، رییس اداره ی عالی مبارزه علیه فساد اداری در شمال، در حالی از بازداشت محمد یعقوب زازی رییس اداره ی خدمات بندری حیرتان خبر می دهد که، آقای زازی هم اکنون در اداره اش مصروف کار می باشد.
شمس‌الله جاوید رییس این ادره  در شمال که در جمعی از مسوولان محلی و رسانه‌ها در بلخ، صورت می‌کرد، گفت: در ادارات شمال کشور، فساد اداری کاهش یافته است، اما، قانون بیشتر بالای ماموران پایین رتبه تطبیق می‌گردد.
به گفته‌ی آقای جاوید قدرت‌مندان و زورمندانی که به فساد اداری متهم اند، از چنگال قانون می‌گریزند و به قانون تن نمی‌دهند.
به گونه ی مثال آقای جاوید از بازداشت رییس اداره‌ی خدمات بندری حیرتان به جرم فساد اداری و اختلاس خبر داده می‌گوید که، رییس این اداره به جرم فساد اداری بازداشت شد و بجای این که حالا در زندان باشد، در چوکی ریاست به طور غیر قانونی نشسته است.
همچنان رییس اداره‌ی مبارزه علیه فساد اداری در شمال، نقش موسسات خارجی را در گسترش و پنهان ماندن موارد فساد اداری مهم خوانده افزود: در اکثر موارد که ما از ادارات و موسسات خارجی خواهان تحقیق در مورد کمک‌ها و دادن پروژه‌ها به موسسات و ادارات حکومتی می‌شویم، باماهم‌کاری نمی‌کنند و این باعث گسترش فساد اداری در ادارات می‌گردد.
به باور آقای جاوید، در تعدادی از پروژه‌های که ادارات حکومتی و غیرحکومتی از موسسات خارجی می‌گیرند، اختلاس‌ها و فساد گسترده‌ی اداری جریان دارد.
این در حالی است که یک تحقیق سازمان ملل که چندی قبل انجام یافته بود نشان می‌داد که طی یک سال گذشته بیشترین فساد اداری در شمال افغانستان صورت گرفته است.
ذبیح الله عسکرزاده/ وب سایت هویدا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر