۱۳۹۲ خرداد ۸, چهارشنبه

اوباما: امریکا در صدد تغییر صفحه جنگ در افغانستان

رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته در مراسم یادبود از سربازان کشته شده آمریکا در ایالت ویورجنیا سخنرانی می کرد، با بیان اینکه آمریکا هنوز درگیر جنگ با هراس افگنی است، خاطرنشان کرد: آمریکا در حال تغییر صفحه جنگ در افغانستان است. 
 
به گزارش رسانه رئیس جمهور اوباما با بیان اینکه هر چند ایالات متحد آمریکا درحال تغییردادن صفحه بیش از یک دهه جنگ در افغانستان است، گفت: اما آمریکایی ها فراموش نکنند که ملت آمریکا هنوز هم درگیرجنگ است.
اوباما در ادامه افزود: با آنکه سربازان آمریکایی هنوز هم درگیر جنگ در افغانستان هستند، اما روند انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای افغان به نیروهای خارجی در این کشور ادامه دارد و از همین رو نظامیان آمریکایی درحال برگشت به کشورشان هستند.
به گفته اوباما اکنون در مقایسه با نُه سال گذشته شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان کمتر شده و علت آن پیشرفت در بخش امنیت است وی گفت که از  این پیشرفت خرسند هستیم.
آقای اوباما در سخنرانی خود اظهار داشت: سال آینده همین روز، آخرین روز یادبود از جنگ واشنگتن در افغانستان خواهد بود.
قرار است نیروهای آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی پس از انتقال کامل مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان، افغانستان را ترک گویند.
در حال حاضر نزدیک به ۶۶ هزار نیروی آمریکایی در کنار نیروهای افغان بر ضد هراس افگنان می جنگند.
آمریکا بیش از ۲ هزار سرباز از آغاز نبرد در افغانستان تاکنون از دست داده است.
این در حالی است که به تازگی بارک اوباما از کنگره ایالات متحد امریکا خواسته است تا مانع تلاش های وی دربستن زندان گوانتانامو و انتقال زندانیان آن به زندان های داخل امریکا نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر