۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

انتقال مسوولیت لوژستیکی 303 پامیر از ِآیساف به نیرهای افغان

روز سه شنبه طی یک کنفرانس مشترک میان نیروهای آیساف و نیروهای امنیتی فرمانده ی 303 پامیر مسوولیت های لوژستیکی قواه امنیتی پولیس ملی شمال از نیروهای آیساف به نیروهای افغان سپرده شد.
سمونمل عبدالله خنجانی فرمانده کندک حمایوی شمال از گرفتن مسوولیت های لوژستیکی قوای امنیتی شمال کشور می گوید: مشکلات فراوانی فراه روی ما وجود دارد وسایط پولیس ما استهلاک شده که آنان به ترمیم ضرورت دارد که یکی از مشکلات مهم کندک حمایوی بشمار میرود. وی می افزاید که حمایه لوژستیکی یکی از ضروریات جدی قوای امنیتی است، که خوشبختانه تا حدودی وسایط و تجهیزات ما مکمل است ولی یک تعداد شان استهلاک شده که ما از نیروهای آیساف می خواهیم مارا در این عرصه همکاری نمایند.
فرماندهی کندک حمایوی در سال 1388 در چوکات فرماندهی حمایوی مرکزلوژستیک و جنب تشکیل فرماندهی زون 303 پامیر به کمیت 167 نفر افسر، ساتنمن، سرباز، مامورین و اجیران ملکی تشکیل گردید، که هم اکنون مسوولیت لوژستیکی قوای امنیتی 9 ولایت شمال را از نیروهای آیساف به عده گرفته است.
جنرال جان بولرمعاون لوژستیکی آیساف در شمال افغانستان در حین قرارداد انتقال مسوولیت لوژستیکی گفت: امروز جای خرسندی است که نیرهای امنیتی افغان توانایی مقابله ی مستقیم با مخالفین را پیدا کرده و ما هم می خواهیم که مسوولیت لوژستیکی قوای امنیتی را برای نیروهای افغان بسپاریم. آقای بولر افزود کشور امریکا و متحدانش مصصم است که نیروهای امنیتی افغانستان را به گونه ی درست و به معیار های بین المللی تجهیز نماید.
کمتر از یک سال دیگر مانده تا مسوولیت های کامل امنیتی و لوژستیکی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان سپرده شود. گمانه زنی های زیادی وجود دارد که بعد از سپردن کامل مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان وضعیت امنیتی کشور به وخامت خواهد گرایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر