۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

یک پولیس محلی در بلخ به اتهام قتل چهار نفر محکوم به بیست سال حبس گردید


ملا محمد سرگروپ پولیس محلی ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ که به اتهام کشتن چهار نفر راکبین یک موتر سراچه شب 12 حوت دستگیر گردیده بود از سوی محکمه ابتدایه ولایت بلخ در یک جلسه علنی قضایی به 20 (بیست) سال حبس محکوم گردید.
به گفته سارنوال محکمه شهری ولایت بلخ، ملا محمد فرزند طلا محمد که به اتهام کشتن چهار تن از راکبین موتر سراچه در شب 12 حوت بازداشت گردیده بود بعد از تحقیق و بررسی و شهادت سه تن از شاهدان عینی این قضیه مجرم شناخته شد.
سلیمان یک تن از شاهدان عینی این قضیه که در موتر سراچه مورد حمله قرار گرفته شده حضور داشته  میگوید شب دوازدهم حوت که همراه با چند تن از اقاربش که بخاطر تداوی از قریه خواجه روشنایی ولسوالی چهار بولک به شفاخانه حوزه وی ولایت بلخ آمده بود و در برگشت به قریه خواجه روشنایی سه بار مورد حمله قرار گرفتن  که در نتیجه چهار نفر به شمول راننده سراچه به قتل رسید. وی تصریح کرد که  ملا محمد نام به افرادش دستور داد تا بالای ما فیر کند که در نتیجه چهار نفر را به قتل رساندند، وی میگوید که ملا محمد نام که متهم به قتل چهار نفر راکبین سراچه را در عین فیر بالای موتر سراچه که خودش نیز در داخل ان موتر بوده به چشمش دیده که بالای انان فیر کرده و انان را به قتل رسانده است.
سلیمان، پیر محمد و عبدالقادر سه تن از شاهدان عینی این قضیه که در صحنه قضیه قتل چهار نفر توسط ملامحمد نام حضور داشتند، خواهان اشد مجازات وی گردیدنده و اقرار مینمایند که ملامحمد نام قاتل اصلی این قضیه است.  
در همین حال ملا محمد ادعا های شاهدان را رد کرده میگوید: این ها دروغ میگویند مه این کار را نکرده ام کسی از مخالفان ما این کار را کرده است تا مه ره بد نام کند، وی میگوید که حکم محکمه ره هم قبول ندارم و خود را بی گناه تلقی می نماید.
جوره برادر یکی از مقتولین این قضیه به این باور است که ملا محمد نام به تنهایی نمی تواند چهار نفر را به قتل برساند وی میگوید کسانی دیگر نیز در این قضیه دخیل است که دولت باید آنان را نیز دستگیر و به پنجه قانون بسپارد که مردم ولسوالی چهار بولک و قریه خواجه روشنایی به ارامی زندگی نمایند، وی گفت که آنان یک گروه هستند که امنیت مردم این ولسوالی را تهدید میکنند.
قابل ذکر است که تعداد زیادی از مردم ولسوالی ها و قریه جات ولایت بلخ از نا امن ساختن فضای امنیتی توسط نیروهای پولیس محلی شاکی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر