۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

مکتب سید نادر شاه به هزینه 333 هزار دالربه بهره برداری سپرده شد


مکتب متوسطه سید نادر شاه به هزینه 333 (سه صدوسی و سه) هزار دالر امریکایی از سوی موسسه وصف کشور آلمان در دو طبقه به طور پخته در ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.
"عبدالحی آرام" معاون اداری اداره معارف ولایت بلخ از همکاری کشور آلمان در بخش معارف ابراز قدر دانی کرده گفت: تعمیر که از سوی کشور آلمان در دو طبقه اعمار گردیده است یک ضرورت جدی برای مردم منطقه کارته سیلو بود، که خوشبختانه این تعمیر در دو طبقه و 24 (بیست و چهار) اتاق به طور پخته و اساسی اعمار گردیده که تاحدی توانسته است مشکلات مردم را مرفع سازد.
مکتب سید نادر شاه در سال 1387 بگونه ابتدایه تاسیس گردید که در اوایل به حویلی کرایی بسر میبرد اما امروز این مکتب دارای تعمیر و به چوکات متوسطه ارتقاء نموده است.
مارگ اف لادر مسوول موسسه وصف از همکاری های کشور آلمان در بخش آموزش و پرورش یاد آوری کرده گفت: کشور آلمان مصصم است که در بخش های مختلف به خصوص معارف در افغانستان کمک و همکاری نماید وی می گوید که این هفتمین مکتب است که در ولایت بلخ از کمک های کشور آلمان ساخته شده است.
 در مکتب سید نادر شاه هم اکنون بیش از یک هزار شاگرد از طبقه اناث و ذکورمصروف آموزش و پرورش است، که توسط سیزده آموزگار رسمی و شانزده آموزگار غیر رسمی، یک نفر مدیر و یک سر معلم اداره و مدیریت میگردد.
نجیب الله یک تن از شاگردان صنف هشتم مکتب سید نادر شاه از ساخت و ساز تعمیر جدید مکتب ابراز خرسندی کرده می گوید: مه بسیار خوشحال هستم که مکتب ما امروز دارای یک تعمیر دو طبقه یی است پیش از این ما ده حویلی های کرایی و زیر خیمه ها درس می خواندیم، او می افزاید که اگر روزی هوا سرد و یا بارانی میشد ماره رخصت می کردند، درست درس خوانده نمی توانستیم ولی امروز اظهار خوشی میکنیم که در چینین تعمیر درس می خواندیم.
این درحالیست که بیش از ده مکتب در اثر سرازیر شدن سیلاب های اخیر در این ولایت تخریب گردیده و تعمیرات آنان کاملاً از بین رفته است که تاحال کدام اقداماتی در این رابطه صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر