۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

تعهدات تازه‌ی مقامات افغان و ایران بر تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه

بر اساس خبرنامه وزارت امورخارجه، طی گفتگوها میان معاونان وزارت‌های امورخارجه دو کشور بر تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه تأکید و در خصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی مشورت و تبادل نظر به عمل آمد.
در این دیدار که ریاست جانب افغانستان را ارشاد احمدی برعهده داشت، طرفین ضمن ابراز رضایت از سطح موجود مناسبات، تداوم نشست های مشورتی و سیاسی را مفید و مؤثر خوانده و برتقویت و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید کرده و بر تقویت و تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریزم و افراط گرایی تأکید کردند.


این خبرنامه می افزاید: طرفین؛ کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را مشکل جدی ارزیابی نمودند که مبارزه موثر با آن از توان یک کشور خارج است و نیازمند همکاری های بیشتر دوجانبه، منطقوی و بین المللی می باشد.
همچنین طرفین اطمینان دادند که هیچ اقدام و تعهدی که امنیت یکدیگر را تهدید نماید، صورت نداده و نپذیرند و متعهد گردیدند که اجازه هیچگونه تهدیدی علیه طرف مقابل از خاک خود را ندهند.

طرف افغانستانی ضمن سپاست‌گزاری از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از شهروندان افغانستان طی سالیان متمادی، خواستار ارائه تسهیلات بیشتری برای اقامت اتباع افغانستان در ایران شد که طرف ایرانی اطمینان داد که این موضوع را با نگاه مثبت بررسی خواهد کرد.
طرفین توافق کردند که نشست بعدی کمیته مشورت های سیاسی در سطح معاونان وزارت های امورخارجه دو کشور در یک تاریخ مورد توافق در کابل برگزار گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر