۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

عبدالله، اتمر و انورالحق احدی، از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری



شورای همکاری احزاب گفته است که در یک هفته گذشته، جلساتی را برای معرفی نامزد واحد در انتخابات آینده ریاست جمهوری پشت سر گذاشته و نامزدهای احتمالی مشخص شده اند.
نامزدان احتمالی شورای همکاری احزاب وزیران کابینه حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان بوده‌اند.
این شورای متشکل از ۲۲ حزب و ائتلاف سیاسی گفته که جریان های عضو شورای همکاری احزاب، تا یکی دو هفته آینده نامزدهای خود را معرفی خواهند کرد.

آصف آشنا عضو هیات رهبری حزب حق و عدالت از احزاب شامل شورای همکاری احزاب به رسانه‌ها گفت: تا کنون حزب افغان ملت، ائتلاف ملی و حق و عدالت نامزدهای خود را معرفی کرده اند و قرار است جبهه ملی افغانستان و حزب اسلامی نیز در مورد معرفی نامزد و یا حمایت از دیگر احزاب تصمیم بگیرند.
احمد ضیا مسعود رئیس جبهه ملی افغانستان که در جلسات شورای همکاری احزاب حضور داشته در گفت‌وگویی بارسانه‌ها گفت: که موضوع معرفی نامزد واحد برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری در جلسه اخیر این شورا مطرح شده است.
او گفت: جبهه ملی افغانستان با حزب جمعیت نزدیک شده و احتمال دارد که با دیگر جریان‌ها از جمله حزب اسلامی وارد ائتلاف شده و نامزد قوی معرفی کند.
در همین حال فضل الرحمن اوریا سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان گفت: ما نامزد خود را به طور رسمی در زمان مشخصی معرفی خواهیم کرد، یک نامزد واحد ممکن نیست که همه‌احزاب و ائتلاف‌ها روی آن توافق کنند، تا فعلا اکثریت مطلق حمایت در درون شورا، با ما است و تلاش داریم که بیشتر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر