۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

والی بلخ،میزبان مخالفان سرسخت حامد کرزی


روز یکشنبه،سران جهادی و سیاسی کشور در یک نشست مشترک در مورد سرنوشت انتخابات آینده و بازی های سیاسی کشور صحبت کردند.
جنرال عبدالرشید دوستم،رهبر حزب جنبش ملی افغانستان، حاجی محمد محقق،رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان،امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و احمد ضیاء مسعود رییس جبهه ی ملی به دعوت عطامحمد نور والی بلخ در این کنفرانس حضور داشتند.

در اعلامیه ی این سران جهادی و سیاسی کشور که آمده است که نادیده گرفتن نقش رهبران سیاسی و جهادی کشور یک توطئه خطرناک است که از سوی حلقات انحصار طلب و دارای نیات شوم که خیر و صلاح مردم را نمی خواهند مطرح می شود. این بد اندیشی ها به سود ملت افغانستان نبوده و چیزی جز دامن زدن به تفرقه و نفاق اجتماعی نیست.اعلامیه ی پنج ماده یی سران جهادی و سیاسی کشور اتهاماتی وارده به محقق،عطامحمد نور و جنرال دوستم را مبنی بر حیف و میل نمودن عایدات بندر حیرتان در سال های 1381؛ 1382 و 1383 را افترائات بی پایه ی از برخی حلقات حکومت دانسته و آنرا فاقد بنیاد حقوقی می داند.

این سران جهادی و سیاسی کشور در این کنفرانس تاکید کردند که هدف آنان این است تا به همه ثابت نماید که آنان روی یک هدف مشترک مبارزه می کنند و در انتخابات یکجا می رزمند.

احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی در این مورد گفت: ماقبلا هم در مورد کاندیدای ریاست جمهوری صحبت های داشتیم و همه به این نتیجه رسیدیم که همه یکجا کار می کنیم و این که افغانستان پس از سال 2014 چه نیاز دارد و پس از تفاهم یک کاندید واحد را معرفی می کنیم.

در عین حال حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان توزیع کارت های جدید را از نیاز های جدی انتخابات آینده دانسته و توزیع نشدن کارت ها و یا تذکره های الکترونیکی را زمینه سازی برای تقلب های گسترده در انتخابات خواند.

آقای محقق افزود: کارت ها باید جدید توزیع گردد و کارت های گذشته زمینه تقلب را بیشتر فراهم می سازد.وقت لازم داریم و حکومت می تواند تذکره الکترونیک توزیع نماید تا تقلب صورت نگیرد

همچنان امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی نیز در مورد توزیع تذکره ها و کارت های جدید رای دهی گفت: در دیدار با یک هیئت بلند پایه ی امریکا در کابل آنان تاکید کردند که به هیچ وجه بدیلی برای انتخابات نداریم.

به گفته ی آقای صالح؛ جان مک کین سناتور ارشد امریکا در این دیدار وعده ی دادن هر مقداری که در انتخابات مصرف می شود را داده و افزوده است: ما سالانه در افغانستان دوازده میلیارد نیروهای امنیت و صد میلیارد خودما مصروف می کنیم و می توانیم هشتاد میلیارد دیگر به شما بدهیم که انتخابات را برگزار کنید.

این در حالی است که کمتر از یک سال و نیم به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است،اما گروه های سیاسی در کشور، از همین حالا رایزنی ها و کمپاین های انتخاباتی شان را براه انداخته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر